لجستیک یا آمادگاری

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، لجستیک مفهومی است که این روزها می توانیم ردپای آن را در زندگی روزمره افراد به وضوح مشاهده کنیم.

لجستیک یا آمادگاری

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، بنابر اعلام شرکت ایران دلکو، این اصطلاح در یک تعریف ساده این گونه بیان می گردد: مدیریت فرآیند جمع آوری، ذخیره و انتقال منابع و یا کالا از نقطه مبدأ به مقصد در حقیقت لجستیک بخشی از زنجیره تأمین است که وظیفه جابجایی یک مرسوله و رساندن آن به دست گیرنده نهایی را برعهده دارد. لجستیک با نام های دیگری چون آماد و یا آمادگاری نیز شناخته می گردد.

به بیان دیگر، آنچه که امروزه به عنوان لجستیک و یا فرایند یکپارچه شبکه تامین در سازمان ها مطرح میباشد، عبارت است از پیش بینی، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای فعالیت هایی چون حمل ونقل، انبارداری، توزیع و بسته بندی در جریان حرکت محصولات همراه با جریان اطلاعاتی. اجرای پیروز این فرآیند توسط مدیریت لجستیک، موجب بهره وری عملیات فراوری و ارائه خدمات بهتر و در نتیجه افزایش توان رقابتی سازمان در عصر حاضر می گردد.

لجستیک ، از نوع سبز!

واکنش سریع به احتیاجهای مشتریان، شرایط رقابتی سخت در بازار و افزایش سطح تحولات زیست محیطی از جمله مسائلی است که امروزه سازمان ها با آن رو به رو هستند. در چنین شرایطی نمی توان سازمان ها را به صورت سنتی و با روش های گذشته راهنمایی و کنترل نمود. لازمه واکنش موثر و مفید در مقابل این تغییرات و کسب مزیت رقابتی، انعطاف پذیری فراوری و چابکی زنجیره تامین و تمرکز به مسائل مهمتر از جمله برون سپاری لجستیک بوده که همزمان با شرایط محیط زیست نیز سازگار باشد.

لجستیک سبز شکل خاصی از زنجیره تامین است که در آن کوشش هایی در جهت کاهش اثرات محیط زیستی فرآیندهای حمل و نقل انجام می گیرد. راهکارهای متعددی برای کاهش تأثیر این حوزه بر روی آلودگی های زیست محیطی پیشنهاد شده که می توانیم مواردی مانند بهینه سازی راه ها، بهره مندی بیشتر از حمل و نقل هوایی و عدم استفاده از وسایل نقلیه دودزا را در زنجیره لجستیک سبز نام ببریم.

لجستیک سبز به فراوری و توزیع کالا بصورت پایدار با در نظر دریافت عوامل زیست محیطی و اجتماعی می پردازد. بنابر این هدف سازمان تنها کنترل تاثیر مالی سیاست های لجستیکی نبوده و مینیمم کردن اثرات منفی زیست محیطی مانند اثرات سمی بر اکوسیستم، انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده بیش از حد منابع و ... نیز می باشد.

ایران دلکو و لجستیک سبز، سبزتر از همیشه!

شرکت ایران دلکـو یکی از بزرگترین فراوریکننده های دانش بنیان کاتالیست خودرو و موتورسیکلت در ایران و خاورمیانه است که در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی خود با ایجاد هماهنگی کامل زنجیره تامین، افزایش انعطاف پذیری فراوری، کنترل هوشمند موجودی انبار، مدیریت موثر ضایعات و کنترل پیمانکاران حمل ونقل همیشه در جهت کاهش پیامدهای زیست محیطی زنجیره تامین، گام های موثری برداشته است. ایران دلکو همچنین تا به امروز در راستای هدف خود برای رسیدن به آسمانی آبی با توجه به استانداردهای روز جهان و هماهنگ با سازمان ها و نهادهای مرتبط با محیط زیست، با فراوری کاتالیست های کوت شده برای تامین خودروسازی ها و نیز فراوری محصولاتAM و AM PLUS احتیاج مصرف کنندگان جهت تعویض کاتالیست های فرسوده و قبولی در تست آلایندگی را رفع میکند.

ایران دلکو در اندیشه آسمانی آبی...

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با واحد فروش به شماره 56231430-021 تماس بگیرید.

سایت: /http://fa.irandelco.com اینستاگرام: /https://www.instagram.com/irandelco

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لجستیک یا آمادگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لجستیک یا آمادگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید