نگرانی مشترک پاکستان و ایران

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان با تمجید از مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات جنوب آسیا گفت: تهدید داعش در افغانستان نگرانی مشترک تهران و اسلام آباد است که نباید نادیده گرفته شود.

نگرانی مشترک پاکستان و ایران

رسانه های پاکستان روز پنجشنبه این اظهارات را به نقل از شاه محمود قریشی نشر دادند که طی سخنانی در نشست کنندگان مجلس سنای این کشور اعلام کرده است.

قریشی که شب گذشته نیز طی تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین تحولات افغانستان با وی مصاحبه کرده، گفت: ایران و پاکستان دارای مرزهای مشترک طولانی با افغانستان هستند و ما تهدید بالقوه داعش در این کشور را نگرانی مشترک خود می دانیم.

وی تاکید کرد: حضور داعش در افغانستان برای کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان مخاطره آمیز است و ما هرگز نمی خواهیم تروریست های داعش جا پای خود را در افغانستان محکم کنند.

وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد که استمرار بی ثباتی و نا امنی در افغانستان باعث عمیق تر شدن پدیده آوارگان و سرازیر شدن آنان به کشورهای همسایه خواهد شد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روز گذشته در خصوص روابط دو جانبه و نیز تحولات جاری در افغانستان رایزنی و مصاحبه کردند.

این اولین تماس رسمی تهران و اسلام آباد تنها پنج روز پس از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه محسوب می شود.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و شاه محمود قریشی عصر چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی، در خصوص روابط دو جانبه، شیوع کرونا در منطقه و لزوم اقدامات مشترک و نیز تحولات جاری در افغانستان رایزنی و مصاحبه کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه پاکستان در این تماس تلفنی گفت که این کشور آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه علیه کرونا است.

قریشی همچنین بار دیگر از مواضع وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص خشونت های اخیر علیه مسلمانان هند قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان پیش تر در یک پیام توییتری اعلام کرد: من از نگرانی های برادرم محمد جواد ظریف درخصوص اینکه مقامات هند باید رفاه همه هندی ها را فراهم کنند، کاملا حمایت می کنم.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "نگرانی مشترک پاکستان و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مشترک پاکستان و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید