هشدار اف بی ای در خصوص حملات سایبری جدید به کارکنان سازمان ها

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پلیس فدرال آمریکا با ارسال توصیه نامه ای امنیتی خطاب به شرکت ها و صنایع مختلف در این کشور نسبت به افزایش تهدیدات ناشی از بعضی حملات سایبری هشدار داده است.

هشدار اف بی ای در خصوص حملات سایبری جدید به کارکنان سازمان ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ خبری گردشگری به نقل از زددی نت، در نامه هشدارآمیز جدید اف بی آی خطاب به سازمان ها و صنایع مختلف آمریکا تصریح شده که بعضی کارکنان سازمان های یادشده که از شیوه های تایید هویت چند مرحله ای استفاده نمی نمایند، سازمان ها و ارگان های محل خدمت خود را به خطر می اندازند.

در نامه یادشده تصریح شده اف بی آی با آنالیز عملکرد بعضی بازیگران سایبری به این نتیجه رسیده که بی توجهی به استفاده از روش های تایید هویت چند مرحله ای، حملات فنی و سایبری را تسهیل می نماید.

در شیوه های تایید هویت چندمرحله ای برای دسترسی به سرویس ها و خدمات مختلف تنها از کلمه عبور استفاده نمی گردد و شیوه های تکمیلی مانند ارسال رمز عبور یک بار مصرف به وسیله پیامک، تایید هویت با آنالیز اثرانگشت یا شناسایی شکبیه چشم کاربر و غیره مورد توجه قرار می گیرد.

اف بی آی همچنین هشدار داده که هکرها از روش های مختلفی برای دسترسی به اطلاعات سیستم های تایید هویت دو مرحله ای نیز استفاده می نمایند که از جمله مهم ترین آنها می توان به کوشش برای سواستفاده از آسیب پذیری سیم کارت ها اشاره نمود که سرقت اطلاعات آنها را تسهیل می نماید.

پلیس آمریکا در انتهای نامه هشدارآمیز خود نمونه هایی از حملات هکری به بانک ها و شرکت های تجاری این کشور را مطرح نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار اف بی ای در خصوص حملات سایبری جدید به کارکنان سازمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اف بی ای در خصوص حملات سایبری جدید به کارکنان سازمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید