واردات تراشه چین 12.4 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، این کاهش در حالی اتفاق می افتد که تنش میان چین و آمریکا افزایش یافته و کمبود تراشه در مقیاس جهانی ادامه دارد. براساس آمار، این کشور آسیایی در سپتامبر 2022 میلادی 47.6 میلیارد تراشه وارد کرد، حال آنکه این شاخص در سپتامبر 2021 میلادی 54.3 میلیارد واحد بود. ارقام مذکور نشان دهنده روند نزولی واردات سالانه تراشه در چین است.

واردات تراشه چین 12.4 درصد کاهش یافت

در 9 ماه نخست سال 2021 میلادی، چین 417.1 میلیارد واحد تراشه وارد کرد که در مقایسه سالانه نشان دهنده 12.8 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن است.

در 2021 میلادی تنش بین چین و آمریکا به علت سیاست های مربوط به تراشه و کمبود جهانی آن سبب شد بسیاری از شرکت ها در چین انبوهی از ذخایر جمع آوری نمایند.

داده های جداگانه از دفتر آمار ملی چین نشان می دهد در مقایسه سالانه فراوری داخلی تراشه در سپتامبر 2022 میلادی 16.4 درصد کاهش یافته و به 26.1 میلیارد واحد رسیده است. از سوی دیگر در 9 ماهه نخست 2022 میلاد کل فراوری داخلی تراشه نیز 10.8 درصد کاهش یافت و به 245 میلیارد واحد رسیده است.

دستیابی به خودکفایی در صنعت تراشه سازی در چین یکی از سیاست های اصلی دولت این کشور است، به خصوص در زمانیکه دولت آمریکا با اعمال تحریم هایی پیشرفت آن در بخش نیمه رسانا را هدف گرفته است.

تحریم های آمریکا سبب شده بسیاری از شرکت های بین المللی سازنده تجهیزات تراشه سازی از تامین احتیاج شرکت های چینی از جمله YMTC ، SMIC و فراوری نمایندگان تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته در این کشور خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واردات تراشه چین 12.4 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات تراشه چین 12.4 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید