اتمام پروژه آسفالت تهران تا شهریور، عمر آسفالت پایتخت

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از قول شهرداری برای آسفالت معابر پایتخت تا شهریور ماه اطلاع داد.

اتمام پروژه آسفالت تهران تا شهریور، عمر آسفالت پایتخت

افشین حبیب زاده در گفت وگو با وبلاگ خبری گردشگری، در خصوص آخرین وضعیت آسفالت معابر تهران، با بیان اینکه 110 کیلومتر مربع معابر آسفالتی در تهران داریم، گفت: عمر آسفالت ها نیز معمولاً 10 تا 20 سال است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 500 میلیارد تومان هزینه نگه داشت آسفالت های تهران است که با افزایش تورم این نرخ افزایش می یابد، اضافه کرد: شهرداری در تهران، 3 کارخانه آسفالت فعال و چند معدن دارد که در یک شیفت کاری 3500 تن آسفالت فراوری می نماید و حدود 25 تا 30 درصد ارزان تر از بخش خصوصی به فروش می رساند و به صورت رایگان نیز در اختیار مناطق شهرداری تهران، قرار می دهد.

وی با بیان اینکه با این شرایط سالانه یک میلیون تن آسفالت فراوری می گردد که تقریباً احتیاج شهرداری را به نگه داشت آسفالت تأمین می نماید، گفت: مسئولان معاون فنی قول داده اند در قالب 122 اکیپ فعال آسفالت معابر را بهبود بخشیده و لکه گیری ها انجام گردد.

حبیب زاده در پاسخ به این سوال که عمر آسفالت در تهران کمتر از 10 سال است اظهارکرد: آسفالت برای تهیه، نگه داشت و استفاده احتیاجمند شرایط خاص و ویژه ای است که اگر در هر مرحله یعنی فراوری، نگه داشت، و غیره با مسئله ای روبرو گردد بر روی کیفیت آن تأثیر گذار است و در این شرایط تنها نظارت دقیق می تواند مانع از آن گردد که کیفیت آسفالت کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا از روش های جدید آسفالت استفاده نمی گردد؟ گفت: 3700کیلومتر بزرگراه با عرض سه متر داریم و قطعا کندن آسفالت معابر کار زمان بر و سختی است اما برای پروژه های جدید سعی می گردد از روش های جدید همچون بتن غلطکی، استفاده گردد و در پروژه عمرانی که اخیراً در شهرک المپیک انجام شد از روش بتن غلطکی استفاده کردیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص وضعیت آسفالت خطوط بی آر تی که دارای چین خوردگی هستند عنوان نمود: 360 کیلومتر بی آر تی به عرض سه متر وجود دارد و سعی داریم با سرعت و دقت از روش های جایگزین برای بهبود کیفیت آسفالت استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتمام پروژه آسفالت تهران تا شهریور، عمر آسفالت پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام پروژه آسفالت تهران تا شهریور، عمر آسفالت پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید