استفاده آمریکا از حربه تهدید برای توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پس از هشدار به کشورها در خصوص ارائه خدمات به نفتکش ایرانی آدریان دریا گفت: بخش کشتیرانی باید بداند که ما تحریم های آمریکا را به شدت اعمال می کنیم.

استفاده آمریکا از حربه تهدید برای توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، آمریکا به شدت تحریم های خود را برای جلوگیری از یاری بخش خصوصی به نفتکش ایرانی برای عبور از مدیترانه سخت تر می نماید. آمریکا خواهان توقیف این نفتکش بود.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پس از هشدار به کشورها در خصوص نفتکش ایرانی گفت: بخش کشتیرانی باید بداند که ما تحریم های آمریکا را به شدت اعمال می کنیم.

اطلاعات ردیابی کشتی ها نشان می دهد که نفتکش آدریان دریا که قبلاً به آن گریس1 می گفتند آخرین بار به سمت یونان حرکت می نموده ولی نخست وزیر یونان اعلام نمود این کشتی راهی این کشور نیست.

این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می کرد اخطار داد که آمریکا هر کسی را که مستقیم یا غیرمستقیم به این نفتکش یاری کند مجازات خواهد نمود.

تمام اعضای بخش کشتیرانی باید درست رفتار نمایند و اطمینان دهند که مستقیم یا غیرمستقیم با هیچ کشور تحریم شده ای معامله نمی نمایند، تجارت با آنها را تسهیل نمی نمایند یا کالاهای تحریم شده را منتقل نمی نمایند.

این کشتی ایرانی پس از پنج هفته توقیف به خاطر اتهام حمل نفت ایران به سوریه و نقض تحریم های اتحادیه اروپا، از جبل الطارق آزاد شد.

بلافاصله پس از برداشته شدن دستور توقیف، یک دادگاه فدرال آمریکا دستور توقیف این نفتکش را به دلایل مختلف داد ولی جبل الطارق این دادخواست را رد کرد.

تهران اعلام نمود هرگونه اقدام آمریکا برای توقیف دوباره این کشتی پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

81+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استفاده آمریکا از حربه تهدید برای توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده آمریکا از حربه تهدید برای توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید