ایران ایفاگر نقش مهمی در تسهیل پیشرفت های پایدارعلمی جهانی است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تهران- خبرنگاران- مدیر اجرایی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب (کامسَتس؛ COMSATS) گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیادی این کمیسیون نقش مهمی را در دستیابی به اهداف سازمان برای تسهیل پیشرفت های پایدار علمی در کشورهای در حال توسعه ایفا نموده است.

ایران ایفاگر نقش مهمی در تسهیل پیشرفت های پایدارعلمی جهانی است

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ خبری گردشگری، دکتر سید محمد جنید زیدی در پیامی به سی ودومین جشنواره بین المللی خوارزمی که روز دوشنبه در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره خواند شد، گفت: کمیسیون علم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب، مراتب قدردانی خود را به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان یک مرکز متعالی که هر ساله با برگزاری این جشنواره معتبر موجب فزونی جامع در حوزه علم و فناوری و نوآوری است ابراز می دارد.

این کمیسیون از سال 2000 با حمایت در قالب اعطای جایزه به دو نفر از برگزیدگان، خود را بخشی از این رویداد می داند و معتقد است که تشویق و ایجاد انگیزه برای چنین مشارکت های ارزشمندی موجب فرهنگ سازی در زمینه علم و فناوری در سراسر کشورهای در حال توسعه است.

این کمیسیون به وسیله برنامه ها و فعالیت های مختلف در کشورهای عضو موجب ارتقای به اشتراک گذاری دانش، آموزش و پرورش در زمینه های مختلف علوم و فناوری است، در سال های اخیر ایران پیشرفت های قابل توجهی در زمینه علم و فناوری به ویژه در زمینه هوا فضا، فناوری نانو، علوم پزشکی و سلول های بنیادی انجام داده است، به وسیله مشارکت فعال در فعالیت های این کمیسیون، ایران همچنین می تواند سایر کشورهای در حال توسعه را در دستیابی به توسعه پایدار تسهیل کند.

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یکی از فعال ترین مراکز متعالی این کمیسیون است، این کمیسیون با همکاری سازمان پژوهش های ایران، برنامه های مختلف ظرفیت سازی را با هدف ایجاد ظرفیت بومی دانشمندان و موسسات ملی ساماندهی نموده است.

کمیسیون علم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب، همچنان به حمایت کامل خود از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و حمایت گسترش ظرفیت سازی دانشمندان ایرانی با هدف توسعه مالی و اجتماعی کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و به منظور شناسایی، معرفی و حمایت از مبتکران، فناوران و دانش پژوهان برجسته کشور در پژوهش های کاربردی، بنیادی، توسعه ای و نوآوری علمی برگزار می گردد.

سی و دومین دوره این جشنواره بین المللی امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با معرفی و تجلیل از 16 طرح برگزیده داخلی و خارجی به کار خود خاتمه داد.

علمی **9340** 1055

منبع: ایرنا

به "ایران ایفاگر نقش مهمی در تسهیل پیشرفت های پایدارعلمی جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران ایفاگر نقش مهمی در تسهیل پیشرفت های پایدارعلمی جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید