بخش مهمی از نهاده مرغداران و دامداران از بازار سیاه تامین می گردد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران می گوید اکنون بخش مهمی از نهاده مورد احتیاج مرغداران یا دامداران از بازار سیاه و با قیمت های غیرواقعی درحال تهیه است که فاکتور خریدی هم به تولیدکننده ارایه نمی دهند اما در زمانی که تولیدکنندگان از سازمان حمایت می خواهند در راستای قیمت گذاری و افزایش قیمت محصولات اقدام کند مستنداتی از خرید از بازار سیاه از تولیدکنندگان می خواهد درحالی که دلالان هیچ فاکتوری در این زمینه به تولیدکنندگان نمی دهند.

بخش مهمی از نهاده مرغداران و دامداران از بازار سیاه تامین می گردد

ناصر نبی پور در گفت وگو با پانا توضیح داد: قیمت گذاری در تمامی بخش های فراوری از مواد اولیه تا قیمت نهایی کالا باید به وسیله بخش خصوصی انجام گردد. اکنون بخش مهمی از نهاده مورد احتیاج مرغداران یا دامداران از بازار سیاه و با قیمت های غیرواقعی درحال تهیه است که فاکتور خریدی هم به فراورینماینده ارایه نمی دهد و در زمانی که ما از سازمان حمایت می خواهیم در راستای قیمت گذاری و افزایش قیمت محصولات ما اقدام کند مستنداتی از خرید از بازار سیاه از ما می خواهد درحالی که دلالان هیچ فاکتوری در این زمینه به فراورینمایندگان نمی دهند.

فراورینمایندگان تنها خواهان آن هستند که دخالت های دولتی محدودگردد و خواهان آن نیستند که قیمـت ها را بی رویه افزایش دهند

وی اعلام کرد: سازمان حمایت می داند و بر این موضوع اذعان دارد که فراورینمایندگان ذرت آزاد را کیلویی 5 هزارو 800 تومان خرید می نمایند اما به ما تاکید می نمایند که مدارک خود را ارایه دهیم.

نبی پور درباره اظهارات وزیر جهادکشاورزی که اعلام نموده است قیمت گذاری دستوری را قبول ندارد هم توضیح داد: دست فراورینمایندگان برای قیمت باز نیست و حتما نظارت های لازم از سوی دستگاه های ناظر انجام خواهد شد. فراورینمایندگان تنها خواهان آن هستند که دخالت های دولتی محدودگردد و خواهان آن نیستند که قیمـت ها را بی رویه افزایش دهند.

وی اعلام کرد: یکی از دلایل مسائلی که فراورینمایندگان متحمل شده اند به علت دخالت های بیش از میزان سازمان حمایت بوده است.

نبی پور در پاسخ به این که فراورینمایندگان چه نهاده های دامی را با ارز 4200 تومانی تحویل می گیرند، اظهارکرد: ذرت و سویا با ارز 4200 تومانی تامین می گردد اما سایر مواد اولیه شامل 19 ایتم با ارز آزاد تامین می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نهاده ای که با ارز 4200 تومانی وارد شده است سر از بازار سیاه در می آورد، اظهار کرد: سفارش ها در بازارگاه ثبت می گردد و براساس آن نهاده تخصیص می یابد . مسائل کنونی تنها مختص به مرغداران نیست . از آذر 99 که قیمت تخم مرغ کیلویی 14 هزار تومان معین شده است تا به حال 40 درصد به قیمت نهاده به وسیله دولت افزوده شده است. کرایه ای که برای ورود سویا و ذرت از بندر 280 هزار تومان بوده است اکنون به 620 هزار تومان افزایش یافته است.

صادرات تخم مرغ ممنوع است

نبی پور اعلام کرد: صادرات تخم مرغ ممنوع است و به نظر می رسد که با توجه به اینکه ساداتی نژاد، وزیر تازه جهادکشاورزی در جریان مسائل است بتواند برای برطرف ممنوعیت های صادراتی اقدامی انجام دهد.

وی اعلام کرد: اگر روزی نهاده ها بر مبنای ارز ازاد باشد امکان صادرات تخم مرغ فراهم نخواهد بود اما اکنون که بخشی از نهاده به صورت یارانه ای تامین می گردد این امکان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بخش مهمی از نهاده مرغداران و دامداران از بازار سیاه تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش مهمی از نهاده مرغداران و دامداران از بازار سیاه تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید