بیماران کم توان و نیازمند به سلول های بنیادی با یاری خیران درمان می شوند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان گفت : اگر در جریان پرونده بیماری، تعیین گردد که بیمار واقعا نیازمند استفاده از سلول های بنیادی است اما خانواده توان تامین هزینه درمان را ندارد، بیمار به نهادهای خیریه برای حمایت معرفی می گردد.

بیماران کم توان و نیازمند به سلول های بنیادی با یاری خیران درمان می شوند

مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه وبلاگ خبری گردشگری از امکان درمان بیماران کم بضاعت با یاری خیریه ها اطلاع داد و گفت: طی تفاهم نامه هایی با چندین مراکز خیریه این امکان برای خانواده های احتیاجمند به سلول های بنیادی و کم بضاعت فراهم شده است.

وی شرح داد: در وهله نخست امکان تقسیط هزینه یا استفاده از تسهیلات صندوق قرض الحسنه رسالت برای پوشش هزینه های درمان به وسیله سلول های بنیادی وجود دارد و با این حال اگر در جریان پرونده درمانی بیماری، معین گردد که بیمار واقعا احتیاج به استفاده از سلول های بنیادی دارد اما خانواده توان تامین هزینه های درمان را ندارد، بیمار به این نهادهای خیریه معرفی می گردد و نهادهای خیریه از او حمایت می نمایند.

ضرابی ادامه داد: این یاری حتی می تواند برای پیوند هم باشد. همچنان که 5 هزار نمونه در بانک عمومی خون بندناف رویان وجود دارد که برای این کار قابل استفاده است و تاکنون 30 مورد از نمونه های بانک خون عمومی برای پیوند خونی مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان با بیان اینکه خوشبختانه به تدریج تعداد نهادهای خیریه همکار رویان در حال افزایش است، اضافه کرد: برای مثال اخیرا هم مرکز خیریه ای از اراک اعلام آمادگی نموده که برای بیماران مبتلا به سرطان بسته حمایتی تعریف کند و از بیماران احتیاجمند به استفاده از خدمات ذخیره سازی سلول های بنیادی حمایت کند.

ضرابی خاطر نشان کرد: همکاری با خیریه ها یکی از اقداماتی بود که برای حمایت از بیماران دارای شرایط خاص انجام دهیم و تاکنون موفقیت های خوبی داشته ایم.

وی پیش از این هم از تسهیلات ویژه ذخیره سازی خون بند ناف برای خانواده هایی که قادر به تأمین هزینه این خدمت نیستند به ویژه خانواده های دارای عامل خطر اطلاع داده و گفته بود: رویکرد این مرکز این است که هیچ فردی به دلیل ناتوانی اقتصادی از این خدمات محروم نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بیماران کم توان و نیازمند به سلول های بنیادی با یاری خیران درمان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کم توان و نیازمند به سلول های بنیادی با یاری خیران درمان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید