تزریق واکسن کرونا تنها با یک برچسب

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی برای تزریق واکسن ابداع نموده اند که از یک برچسب پر از سوزن تشکیل شده و می تواند کارآیی قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس داشته باشد.

تزریق واکسن کرونا تنها با یک برچسب

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ (University of Pittsburgh) آمریکا در ادامه کوشش های خود برای ابداع واکسن کروناویروس، یک سیستم جدید برای رساندن واکسن ارائه نموده اند که در آن از حامل های ویروسی زنده یا ضعیف شده استفاده می گردد. این فناوری جدید، نوعی برچسب به اندازه سر انگشت است که 400 سوزن باریک به قطر نیم میلی متر را در بر دارد.

این سوزن ها که از شکر ساخته شده اند و محموله خاصی را با خود دارند، احساسی مانند قرار دریافت برچسب اتصال دهنده را به پوست منتقل می نمایند. این واکسن برچسبی می تواند نفوذ قابل توجهی در پوست داشته باشد، رطوبت را از پوست جذب کند و به آزاد شدن مولکول هایی منجر گردد که سیستم ایمنی را برای جذب ویروس، ارتقا می دهند. این فناوری علاوه بر فراوری پادتن می تواند به بهبود واکنش سیستم ایمنی بیماران یاری کند و قابلیت های ایمن سازی را در سطح دنیای گسترش دهد.

دکتر لوییس فالو (Louis Falo)، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: دلیل ما برای ابداع یک سیستم جدید برای رساندن واکسن این است که اگرچه واکسن های معمولی، موثر هستند اما در فراوری واکنش سلولی مورد احتیاج برای پیشگیری یا درمان سرطان و بیماری های عفونی شکست می خورند.

پوست، یک محل ایده آل برای واکسیناسیون است زیرا یک شبکه ایمنی را در بر دارد که واکنش قابل توجهی نشان می دهد و بدن را به ارائه واکنش ایمنی قوی و بلندمدت ترغیب می نماید.

پژوهشگران با آزمایش روی موش ها، پلتفرمی سه بعدی و قابل حل شدن را ابداع کردند که یک آنتی ژن زنده را با ترکیبی موسوم به poly I:C ادغام می نماید. این ترکیب، معمولا برای تحریک سیستم ایمنی پوست به کار می رود. این پلتفرم توانست با موفقیت، به واکنش ایمنی قوی تر در سلول ها منجر گردد.

تحریک سیستم ایمنی سلول با یاری آنتی ژن ها، یک موضوع مورد توجه در حوزه ابداع واکسن است که کوشش های بسیاری نیز در رابطه با آن انجام شده است. پژوهشگران سعی دارند تا با هدف قرار دادن سلول های عفونی شده، واکسن هایی را برای بیماری های عفونی مانند آنفلوانزا، ایدز و کروناویروس ارائه دهند.

فالو ادامه داد: این پلتفرم جدید واکسن می تواند کار رساندن واکسن به پوست را به صورت منحصر به فردی انجام دهد. شاید این پلتفرم بتواند به بهبود کارآیی واکسن هایی منجر گردد که پژوهشگران در حال حاضر برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، برای ابداع آنها کوشش می نمایند.

این پژوهش، در مجله Journal of Investigative Dermatology به چاپ رسید.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تزریق واکسن کرونا تنها با یک برچسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا تنها با یک برچسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید