جزئیات تفاهم نامه شهرداری و وزارت صمت ، زاکانی : سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری 25 درصد است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، شهردار تهران گفت: ما در پی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر تهران هستیم. اکنون 75 درصد رفت وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می پذیرد و سهم ناوگان حمل ونقل عمومی در جابه جایی های درون شهری 25 درصد است.

جزئیات تفاهم نامه شهرداری و وزارت صمت ، زاکانی : سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری 25 درصد است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، صبح امروز -چهارشنبه 16 فروردین 1402- مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم زاکانی گفت: ما در پی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر تهران هستیم. اکنون 75 درصد رفت وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می پذیرد و سهم ناوگان حمل ونقل عمومی در جابه جایی های درون شهری 25 درصد است.

شهردار تهران اضافه کرد: در شهر تهران با فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی روبه رو هستیم و از استانداردها نیز عقبیم. به عنوان مثال مطابق اسناد بالادستی باید 11 هزار اتوبوس در مرکز فعال باشد در حالی که این رقم اکنون 2550 دستگاه است.

زاکانی اضافه کرد: در بخش تراموا نیز در پی ایجاد الگویی تازه از حمل ونقل هستیم. بعلاوه با هدف ساخت ناوگانی پاک و غیرآلاینده در جهت توسعه و نوسازی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت های مرکز اقدام خواهیم کرد. براساس این تفاهم نامه قرار است بحث نوسازی جدی و گسترده وسایل حمل و نقل عمومی انجام و به وسیله اصلاح نرم در مورد افزایش خطوط، تغییر چارچوب های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش اندازه ناوگان اقدام گردد.

وی با بیان اینکه سال 1402 را سال تتازه حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار داده ایم، اضافه کرد: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می نماید تا 45 درصد بودجه شهر تهران در این زمینه درنظر گرفته گردد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت، هم هدف شهرداری حرکت به سمت موجودیت پاک و غیرآلاینده است، توضیح داد: امیدواریم در این حوزه ها کار را به برترین شکل پیش ببریم. مطمئنا این همکاری ها میان شهرداری و وزارت صمت، یک بازخورد مناسب برای شهروندان عزیز تهران و الگوی تازه تفاهم نامه بین دستگاه ها خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تفاهم نامه شهرداری و وزارت صمت ، زاکانی : سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری 25 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تفاهم نامه شهرداری و وزارت صمت ، زاکانی : سهم حمل و نقل عمومی در جا به جایی های شهری 25 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید