جلوگیری پلیس الجزایر از خروج دانش آموزان از مدارس، تظاهرات کارکنان ادارات علیه بوتفلیقه

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، پلس ضدشورش الجزایر از خروج دانش آموزان دبیرستانی برای شرکت در تظاهرات علیه نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور جلوگیری کرد، اما کارکنان شهرداری و ادارات شهر بجایه امروز علیه رئیس جمهور الجزایر تظاهرات برپا کردند.

جلوگیری پلیس الجزایر از خروج دانش آموزان از مدارس، تظاهرات کارکنان ادارات علیه بوتفلیقه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری، هزاران الجزایری دیروز در اعتراض به پنجمین بار نامزدی رئیس جمهور کشورشان در انتخابات 18 آوریل 2019 در پایتخت و سایر شهرهای الجزایر تظاهرات کردند. این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز در برابر چشمان پلیس ضدشورش برگزار گردید. الجزایری ها معتقدند بوتفلیقه 81ساله به دلیل سکته مغزی قادر به انجام وظایفش نیست.

دانش آموزان دبیرستانی شهر خنشله (مرکز استانی به همین نام واقع در شمال شرقی الجزایر) می خواستند در تظاهرات علیه نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات آینده الجزایر شرکت نمایند، اما پلیس ضدشورش با حضور در برابر در خروجی دبیرستان های این شهر مانع از حضور دانش آموزان در تظاهرات شدند.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی، دانش آموزان در مدارس شعارهایی علیه نامزدی بوتفلیقه سردادند، اما پلیس ضدشورش اجازه نداد آنان از مدارس خارج شوند. این مدارس تحت محاصره پلیس قرار داشت، در همین حال، گروهی برای سرانجام دادن به شعارهای دانش آموزان و متفرق کردن آنان وارد مدارس شدند و از اولیای دانش آموزان خواستند تا فرزندان خود را به خانه ببرند.

با وجود اینکه مأموران امنیتی و پلیس ضدشورش در میدان مرکزی شهر خنشله و بعضی مراکز مهم این شهر حضور چشمگیری داشتند، مردم خنشله دیروز علیه نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده تظاهرات مسالمت آمیز برپا کردند.

در همین حال، اتحادیه های مستقل صنفی با انتشار بیانیه ای از دولتمردان الجزیره خواستند به خواست و اراده مردم الجزایر (انصراف بوتفلیقه در انتخابات) احترام بگزارند. همچنین، در این بیانیه بازداشت دانشجویان، روزنامه نگاران، حقوقدانان و فعالان سیاسی محکوم شده است.

به نوشته همین روزنامه، تعدادی از وکلا و حقوقدانان الجزایری با تجمع در برابر کاخ دادگستری این کشور با حمایت از تظاهرات مردم در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه شعار دادند.

نماینده آنان با اشاره به تغییر قانون برای نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده گفت: در دانشگاه به ما می گویند قانون چتری است که تمام افراد کشور را در بر می گیرد، اما در عمل شاهدیم در هر عصری قانون به نفع گروهی تغییر پیدا می نماید. ما معتقدیم که در شرایط کنونی تغییر ماده قانونی برای نامزدی بوتفلیقه فقط به وسیله برگزاری همه پرسی امکان پذیر است، لذا تغییر مواد این قانون (بدون برگزاری همه پرسی) یعنی مصادره اراده ملت.

در همین حال، کارکنان شهرداری و ادارات مختلف شهر بجایه واقع در شمال الجزایر امروز در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. در این تظاهرات تعدادی از حقوقدانان و وکلا نیز حضور داشتند.

براساس بیانیه پلیس الجزایر در تظاهرات دیروز در الجزیره گروهی به تخریب اموال عمومی پرداختند که به دخالت پلیس منجر شد. در این درگیری 56 پلیس و هفت نفر از شهروندان مجروح و 45 نفر نیز دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جلوگیری پلیس الجزایر از خروج دانش آموزان از مدارس، تظاهرات کارکنان ادارات علیه بوتفلیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری پلیس الجزایر از خروج دانش آموزان از مدارس، تظاهرات کارکنان ادارات علیه بوتفلیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید