گزارش ، اطلاعات ملی آمریکا جای مخالف ترامپ نیست

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، ترامپ رئیس جمهور آمریکا نامزد جدید ریاست اطلاعات ملی این کشور را که ظاهرا از لحاظ سیاسی همراه اوست، معرفی نموده است.

گزارش ، اطلاعات ملی آمریکا جای مخالف ترامپ نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری، دونالد ترامپ پنجشنبه شب اعلام نمود جوزف مگوایر رئیس مرکز ملی ضدتروریسم گزینه جدید وی برای سرپرستی اطلاعات ملی است.

ترامپ گفته است این انتصاب از 15 آگوست (24 مرداد) عملیاتی می گردد. دَن کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا چند روز قبل از سمت خود استعفا کرد.

این خبر پس از آن منتشر شده است که سو گوردون مقام شماره 2 اطلاعاتی که بیش از 30 سال تجربه اطلاعاتی دارد استعفا خواهد نمود. مقامات کاخ سفید پیش از این از چنین تغییری اطلاع داده بودند و می گفتند ترامپ ترجیح می دهد یک فرد وفادار سیاسی را در سمت فوق داشته باشد.

دن کوتس

طبق روال اداری، گوردن پس از استعفای دَن کوتس مدیر اطلاعاتی ملی جایگزین وی می گردد اما مقامات کاخ سفید به سی ان ان اعلام نمودند دولت ترامپ در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا از لحاظ حقوقی امکان انتخاب یک سرپرست برای اطلاعات ملی که خارج از رویه جایگزینی اداری باشد، وجود دارد یا خیر.

اما به نظر می رسد نهاد اطلاعاتی آمریکا با آشفتگی و بحران روبرو است چرا که به نوشته سی ان ان کناره گیری ناگهانی گوردون و خصومت دیرینه ترامپ با نهاد اطلاعاتی ملی این کشور که علنی هم شده بود این نگرانی را افزایش داده که رئیس جمهور آمریکا سعی در سیاسی کردن نهادهایی را دارد که اصولا حزبی یا سیاسی تعریف نشده اند.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در همین باره گفت: بازنشستگی کوتس و گوردون نشان دهنده آسیبی شدید به جامعه اطلاعاتی و مردان و زنانی است که در آن خدمت می نمایند.

وی در بیانیه ای تاکید نموده است: کناره گیری این افراد به موازات عزم ترامپ برای کنار زدن هر کسی که جرات مخالفت با او را دارد نشان دهنده یکی از چالشی ترین دوران جامعه اطلاعاتی است. این به کنگره بستگی دارد که اطمینان حاصل کند جامعه اطلاعاتی به ارائه تحلیل ها و برآوردهای مستقل به سیاستگذاران ادامه می دهد.

اما آنچه نامه گوردون نشان می دهد این است که بازنشستگی او گزینه واقعی وی نبوده است و ترامپ از وی خواسته تا کناره گیری کند. وی نوشته است: همانطور که درخواست نموده اید یک تیم جدید مدیریتی قرار است سر کار بیایند، استعفای من از 15 آگوست 2019 عملیاتی خواهد بود.

سو گوردون

پس از آن هم وی در یادداشتی دست نویس خطاب به ترامپ تاکید نمود: من این نامه را به عنوان اقدامی احترام آمیز و وطن محبت آمیز و نه ترجیحم نوشته ام. شما باید تیم خودتان را داشته باشید.

اما ترامپ آدینه گذشته در پیغامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اطلاع داد که جان راتکلیف نامزد تصدی پست سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا، از پذیرفتن این سمت انصراف داده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیغام خود در توئیتر مدعی شده بود که رفتار غیرمنصفانه رسانه ها با راتکلیف سبب شده تا وی از پذیرفتن این سمت انصراف داده و همچنان در کنگره نماینده مردم تگزاس باقی بماند.

جان راتکلیف

این گونه به نظر می رسد که ترامپ میخواهد با اعمال نظر خود نهاد اطلاعاتی آمریکا را به شیوه مطلوب خود پاکسازی کند تا تحلیل های اطلاعاتی و برآوردهای امنیتی که دلخواه وی هست را به او ارائه دهند.

بی اعتمادی ترامپ به جامعه اطلاعاتی آمریکا را می توان در رقابت های انتخاباتی سال 2016 جستجو کرد زمانی که وی درباره مداخله های ادعایی روسیه در انتخابات با وجود هشدارهای مقامات ارشد امنیت ملی تردید کرد.

ترامپ از زمانی که پا در کاخ سفید گذاشته مکررا با مقامات اطلاعاتی درگیر شده است. مورد اخیر آن کناره گیری دن کوتس است. کوتس در یک نشست علنی گفته بود روسیه نه تنها در انتخابات 2016 مداخله ننموده بلکه تهدیدی برای انتخابات آینده ماست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گزارش ، اطلاعات ملی آمریکا جای مخالف ترامپ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ، اطلاعات ملی آمریکا جای مخالف ترامپ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید