حمله به مرزهای تاجیکستان اقدامی نمایشی و برای فتنه انگیزی است

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، کارشناس مسائل سیاسی روسیه در ارتباط با حمله داعش به پاسگاه مرزی تاجیکستان گفت: من با منطقه مرزی مورد اشاره آشنا هستم و معتقدم اخبار منتشر شده در این ارتباط دقیق نیست.

حمله به مرزهای تاجیکستان اقدامی نمایشی و برای فتنه انگیزی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای وبلاگ خبری گردشگری، الکساندر کنیازف کارشناس مسائل سیاسی روسیه با اشاره به حمله داعش به پاسگاه مرزی تاجیکستان گفت: من با منطقه مرزی مورد اشاره آشنا هستم و معتقدم اخبار منتشر شده در این ارتباط دقیق نیست.

این کارشناس توضیح داد: در مرحله اول شبه نظامیان کشته شده اقدامات عجیبی از لحاظ جغرافیایی انجام دادند زیرا طی جهت شهر قندوز افغانستان به تاجیکستان راحت نیست و علاوه بر این در راه ده ها پست های مرزی دیگر قرار دارند.

کنیازف خاطر نشان کرد: در این زمینه دیگر ملاحظاتی نیز وجود دارد و به نظر من این موضوع نمایشی و برای فتنه انگیزی است.

وی اضافه کرد: هدف از این اقدامات گسترش ترس در بین مردم از سازمان های تروریستی و نشان دادن توانمندی دولت در زمینه دفاع از کشور است که در نتیجه این برنامه مدیریت کردن مردم توسط دولت راحت تر می گردد.

کارشناس روس گفت: همچنین حتی دولت اعتماد و حمایت مردم را کسب می نماید.

کنیازف توضیح داد: این موضوع سریالی طولانی است و به عنوان مثال در چارچوب این برنامه، فشار به حزب نهضت اسلامی انجام شد. از سوی دیگر کمیته امنیت ملی تاجیکستان از توطئه های داعش علیه دولت این کشور خبر می داد.

وی گفت: جامعه بین الملل هنوز به تصمیمات دولت تاجیکستان نسبت به حزب نهصت اسلامی شک دارد زیرا این حمله تروریستی همزمان با سفر امام علی رحمان رئیس جمهور این کشور به اروپا صورت گرفت.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "حمله به مرزهای تاجیکستان اقدامی نمایشی و برای فتنه انگیزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به مرزهای تاجیکستان اقدامی نمایشی و برای فتنه انگیزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید