روز تویسرکان؛ از هدف تا عمل

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، وحید الوندی- روزنامه نگار:وقتی برای اولین بار ز نامگذاری و برگزاری آیینی به نام روزتویسرکان سخن گفته شد، تصورات ذهنی مردم و افکار عمومی به این سمت سوق پیدا کرد که قرار است در روز تویسرکان شاهد برگزاری یک آیین باشکوه، اثرگذار و حتی ملی و برخورداراز بخش های متنوع جنبی به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان تویسرکان در بخش های مختلف باشیم.

روز تویسرکان؛ از هدف تا عمل

پس از برگزاری نشست های هم اندیشی، روز شهادت 38 شهید افتخارآفرین شهرستان تویسرکان در پنجم مرداد سال 67 در عملیات غرورآفرین مرصاد و روز برگزاری اولین آیین نماز آدینه تویسرکان در 150 سال قبل، پنجم مردادماه به عنوان روز تویسرکان معرفی گردید. مسئولان شهرستان تویسرکان در سطوح مختلف از طرح و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری، فعالیت های بسترساز در زمینه سرمایه گذاری های مالی و مانند این در روز تویسرکان خبر دادند و به مردم نوید دادند که این روز زمینه ساز معرفی بیش از پیش تویسرکان بهشت غرب ایران می گردد.

اکنون پس از گذشت 6 سال از برگزاری اولین آیین روز تویسرکان گرچه شاهد حضور چهره های اثرگذار ملی در این روز در تویسرکان بودیم و همین حضور هم فوایدی برای تویسرکان و تویسرکانی ها داشته است، اما باید منصفانه و واقع بینانه بپذیریم که روز تویسرکان در سال های اخیر آن گونه که تصور می شد، انتظارات را برآورده ننموده و نتوانسته است اهداف غایی خود را محقق کند.

در سال های اخیر شاهد یک برنامه ریزی منسجم، دقیق و هدفمند براساس یک چشم انداز تعیین برای برگزاری آیین روز تویسرکان نبوده ایم و این آیین نتوانسته است تویسرکان را در مقیاس بین المللی و حتی ملی به دیگران معرفی کند. بجا و زیبنده است که مسئولان شهرستان تویسرکان در رده های مختلف مدیریتی، عملکرد و کارنامه خود را در این زمینه در سال های اخیر آنالیز نمایند و به مردم گزارش بدهند که دقیقاً چه نموده اند؟ آیا از ایده ها، طرح های مبتکرانه و خلاقانه جوانان و نخبگان تویسرکان در برگزاری هرچه اثرگذارتر روز تویسرکان استفاده شده است؟ آیا روز تویسرکان آنقدر اثربخش بوده است که زمینه میل و رغبت برای حضور سرمایه گذاران بخش فراوری و صنعت با هدف بهبود فضای کسب وکار و افزایش فرصت های شغلی در شهرستان تویسرکان را فراهم کند؟

اکنون در آستانه روز تویسرکان نه از شور و اشتیاق فزاینده و نه از اطلاع رسانی در خصوص برنامه های خاص این روز خبری هست، نه از اظهارنظرهای شفاف و امیدبخش و پررنگ مسئولان در این زمینه چیزی دیده و شنیده می گردد و نه با نزدیک شدن به این روز در میان مردم شور و نشاطی به چشم می خورد. امیدواریم سال جاری همانند سال های گذشته روز تویسرکان منحصر به برگزاری یک مراسم سخنرانی نگردد و برنامه های هدفمند و کارشناسانه برای آن در نظر گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "روز تویسرکان؛ از هدف تا عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز تویسرکان؛ از هدف تا عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید