رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات ، دانش بنیان ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی گفت: متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مدت زمانی کوتاه پیروز به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند.

رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات ، دانش بنیان ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ خبری گردشگری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مدت زمانی کوتاه پیروز به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند. این ربات ایران ساخت با نام کیوان لایف بات با ویژگی های خود در زمان شیوع بیماری های با ضریب بالای انتقال، ارتباط درمانگر و بیمار را کم می کند. ربات پزشکی کیوان لایف بات امروز به عنوان عضوی از کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی نژاد و همزمان در قطر و روسیه فعالیت خود را شروع کرد.

کیوان لایف بات ربات پزشکی ایران ساخت دستاوردی دیگری برآمده از زیست بوم فناوری و نوآوری ظهر امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران با حضور جمعی از مسئولان و پزشکان و کادر درمانی رونمایی شد. کیوان لایف بات یک ربات پزشکی برای کمک رسانی به کادر پزشکی و درمان است. ایده طراحی و ساخت آن همزمان با شیوع کرونا و اوج دریافت آن در کشور در اوایل سال جاری شکل گرفت و در نهایت با تلاش متخصصان یک شرکت دانش بنیان این ربات به جهان آمد.

فعالان زیست بوم دانش بنیان تهدید را به فرصت تبدیل کردند

در این مراسم پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی خاطرنشان کرد: زیست بوم فناوری و نوآوری با پیروزیت توانسته است ضمن شناسائی نیازها، محصولات و خدمات کاربردی خود را در جامعه ارائه دهد و نمونه آن در بحران کرونا بیش از پیش برای مردم و مسئولان نمایان شد که دستاورد ها و محصولات ایران ساخت نیاز های جامعه را رفع کردند. رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات هم اقدامی به همین دلیل است؛ و شروع حرکت جدیدی در زمینه همکمک کادر درمان و بیمارستانی است و نفوذ فناوری های هوش مصنوعی رباتیک در صنعت بیمارستانی است این ربات همزمان با این رونمایی و به خدمت گرفته شدن در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهراندر شهر های قطر و روسیه نیز عرضه می شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: این موضوع خود اثبات کننده وجود خلاقیت و توانمندی و اقتدار علمی جوانان این کشور است که نیاز ها را شناسایی و برای رفع آن اقدام می کنند؛ و از تهدید ها فرصت می سازند پس باید به آن ها اعتماد کرد و فرصت داد و حمایت کرد. همانطور که امروز شاهد هستیم که شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها از تهدید جهانی یک فرصت ساختند.

کرمی همچنین خاطرنشان کرد: افرادی همچون مسئولان و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید هاشمی نژاد قابل تقدیر هستند در بحران کرونا در بسکمک از کشور ها کادر درمان و پزشکان کار را رها کردند و مردم بی پناه را تنها گذاشتند، اتفاقی که در ایران به همت پزشکان و کادر درمانی شجاع فهیم و ایثارگر هرگز رخ نداد. در کنار پزشکان و کادر درمانی شجاع اتفاقی دیگر رقم خورد و آن تولید و ارائه محصولات و تجهیزات ایران ساخت به مردم ایران و سایر کشور ها بود. فعالان زیست بومی که در زمان بحران داروها، تجهیزات و محصولات لازم برای مقابله با کرونا را تولید و بومی سازی کردند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به یک فرصت بحران کرونا اشاره کرد و اضافه نمود: هرچند بحران کرونا آسیب های بسکمک به مردم کشور وارد کرد، اما محاسنی هم داشت و آن نمایش اقتدار علمی و فناوری بود. بحرانی که تصویری از ایران قدرتمند را نمایش داد. کرونا فرصتی برای به روز رسانی پروتکل ها دانش و فناوری بود. امروز شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات به قدری توانمند شده اند که علاوه بر رفع نیاز کشور می توانند محصولات خود را صادر کنند به عنوان نمونه تولید ماسک N95 و یا کیت تشخیص کرونا ظرف 20 روز پس از شیوع کرونا تولید انبوه شد و اکنون ظرفیت تولید آن بیش از نیاز کشور است و می توانیم صادرات آن را ببینیم حتی اکنون خط تولید این ماسک ها را نیز صادر می کنیم.

کرمی همچنین به حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این حمایت تنها دولتی نیست بلکه حمایت بخش خصوصی و اجتماعی است و همه در کنار هم برای رشد و پیشرفت زیست بوم فناوری و نوآوری باید همدل شویم. زیرا حمایت از این زیست بوم حمایت از اقتصاد دانش بینان و رهایی از اقتصاد نفتی و واردات محوری است.

وی در این میان به نقش گروه بیمارستان محب نیز که بصورت vc از این شرکت دانش بنیان حمایت کرده اشاره و از ایشان تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات ، دانش بنیان ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات ، دانش بنیان ها تهدید را به فرصت تبدیل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید