لیگ والیبال حرفه ای برگزار نمی گردد، شاهد افت داوری هستیم

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، هفته هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد دیدار حساس دو تیم شهرداری تبریز و ارومیه خواهد بود. دو تیمی که تا خاتمه هفته ششم مسابقات پیروزی کسب نکردند و در قعر جدول رده بندی قرار دارند. حال برای کسب نخستین پیروزی رو در روی هم قرار می گیرند.

لیگ والیبال حرفه ای برگزار نمی گردد، شاهد افت داوری هستیم

عادل بناکار، سرمربی تیم شهرداری تبریز در مصاحبه با وبلاگ خبری گردشگری، درباره بازی فردا (چهارشنبه) مقابل شهرداری ارومیه گفت: دو تیم شهرداری تبریز و ارومیه هر سال برای مقام های اول، دوم و سومی کوشش می کردند اما متاسفانه در فصل جاری تیم ما وضعیت خوبی نداشته است. هر دو تیم شهرداری ارومیه و تبریز به بومی گرایی روی آورده اند. در کل همیشه دیدارهای دو تیم شهرداری ارومیه و تبریز بازی های خوب و جذابی شده است. امیدوارم فردا نیز بازی خوبی به نمایش بگذاریم.

وی درباره سطح کیفی مسابقات لیگ در فصل جاری اعلام کرد: با توجه به خروج برخی از ملی پوشان و حضور در لیگ های خارجی سطح کیفی لیگ کاهش یافته است. اما یک حسن دارد و اینکه بازیکنان جوان فرصت شناخته شدن دارند و ممکن است بازیکنان خوبی به تیم ملی معرفی شوند که پشتوانه خوبی برای آینده والیبال خواهند شد.

سرمربی تیم شهرداری تبریز اضافه نمود: در لیگ جاری هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست و هیچ تیم بسیار قدرتمندی هم وجود ندارد. حضور 13 تیم در مسابقات بسیار زیاد است و فرصت کافی برای تمرین نداریم. برگزاری مسابقات دو روز در هفته فشار زیادی بر روی تیم ها وارد می نماید.

بناکار درباره وضعیت داوری در رقابت ها نیز اظهار کرد: نسبت به سال های گذشته داوری ها افت داشته است. سال های قبل نسبت به پیشرفت سطح لیگ، داوری نیز پیشرفت داشته است اما در فصل جاری اینگونه نیست و شاهد افت داوری ها هستیم. داورها باید کوشش بیشتری نمایند و مسئولان نیز نظارت داشته و آنها را رصد نمایند. مخصوصا داورهای خط. درست است که داوران درجه ملی و بین المللی دارند اما متاسفانه گاهی بر روی تیم شهر خود تعصب دارند و این به رقابت های لیگ ضرر خواهد رساند. داورها باید توجیه شوند و راه کاری برای آن پیدا گردد. شاید حتی یک امتیاز سرنوشت بازی را تغییر دهد.

عادل بناکار درباره استفاده از ویدئو چک در تمام مسابقات نیز گفت: اگر از ویدئو چک در همه دیدارهای لیگ استفاده گردد خوب است. اسم لیگ حرفه ای است اما در واقع حرفه ای برگزار نمی گردد. اگر همه شهرستان ها، بتوانند از ویدئو چک استفاده نمایند بسیاری از مسائل حل خواهد شد و شاهد برخی از حواشی در مسابقات نخواهیم بود. حداقل شرایطی فراهم گردد تا در مرحله پلی آف که حساسیت بیشتری وجود دارد از ویدئو چک استفاده نمایند.

سرمربی تیم شهرداری تبریز در انتها گفت: دو تیم شهرداری تبریز و ارومیه بیرون از زمین با هم دوست اما در زمین رغیب هستند. امیدوارم شاهد یک دیدار سالم باشیم. همیشه نیز همینگونه بوده است و دوست داریم والیبال خوبی را به نمایش بگذاریم، همان چیزی که دیار آذربایجان می خواهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لیگ والیبال حرفه ای برگزار نمی گردد، شاهد افت داوری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ والیبال حرفه ای برگزار نمی گردد، شاهد افت داوری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید