نقشه راه آموزش های حرفه ای مدیریت زنان در آموزش و پرورش تهیه شد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، به گزارش به خبرنگار، فرحناز میناییپور ظهر سه شنبه در نشست علمی - تخصصی نقش سازنده بانوان فرهنگی در امر تعلیم و تربیت در رشت برگزار گردید، اظهارکرد: نقشه راه برای آموزش های حرفه ای مدیریت زنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش تهیه گردیده است.

نقشه راه آموزش های حرفه ای مدیریت زنان در آموزش و پرورش تهیه شد

وی گفت: این نقشه راه یا طرح به وزیر آموزش و پرورش ارائه گردیده که منتظر تصویب و تخصیص بودجه برای اجرای این برنامه هستیم.

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم با اجرای این نقشه راه پرورش مدیران زن برای آینده در این وزارتخانه به صورت کاملا عملی محقق کنیم.

مینایی پور با بیان اینکه در دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش نقشه راهبردی توانمندسازی زنان شاغل در آموزش و پرورش طراحی و تدوین گردیده است تا آموزش های حرفه ای مدیریتی را کسب نمایند، اضافه نمود: در هر استان زنان توانمند با گذراندن دوره های آموزشی شایستگی لازم را به دست می آورند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی زنان توانمند، توضیح داد: راه اندازی این بانک اطلاعاتی به تربیت و پرورش مدیران شایسته یاری می نماید.

مینایی پور گفت: توانمندسازی زنان شاغل این وزارتخانه، ارتقای نقش و صندلی زنان و دختران در آموزش و پرورش و توسعه تعاملات موثر در حوزه زنان از راهبردهای دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: فرهنگ مرد سالاری، کمبود مدل و الگوی زنان مدیر موفق، شایسته سالاری، جامعه پذیری متفاوت، گرایش به انتصاب مردان در حوزه مدیریت، نابرابری در امکانات آموزشی، قوانین مکتوب سازمانی و استخدامی و دور ماندن از جلسه های تصمیم گیری از جمله موانع سازمانی در ارتقای زنان به سمت های مدیریت ارشد و میانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقشه راه آموزش های حرفه ای مدیریت زنان در آموزش و پرورش تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه آموزش های حرفه ای مدیریت زنان در آموزش و پرورش تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید