تاکید پوتین بر تمایل روسیه به کاهش تنش در خلیج فارس

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه مسکو علاقه مند به کاهش تنش های اخیر در آب های جنوب ایران است، گفت مسئله ای برای تامین امنیت کشتی هایش ندارد.

تاکید پوتین بر تمایل روسیه به کاهش تنش در خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) از تمایل مسکو برای کاهش تنش های آمریکا با ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

پوتین طی سخنرانی در اجلاس 2019 مجمع اقتصادی شرقی در شهر ولادی وستوک درباره حضور نیروی دریایی روسیه در تنگه هرمز گفت: برای اجرای این امر از نظر فنی مسئله ای نداریم [لکن] ما علاقه مند هستیم تا تنش ها در آن منطقه کاهش دهیم.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس وی همچنین اضافه نمود که روسیه در حال گفت وگو با کشورهای متعددی از جمله چین است تا ابعاد تاسیس یک سازمان بین المللی برای تامین امنیت عبور و مرور در منطقه خلیج فارس را مشخص کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره خروج آمریکا از معاهده منع موشک های میان برد (INF) گفت: آمریکا در حال برنامه ریزی برای استقرار موشک در فضا است، که احتمالا هسته ای نیز خواهند بود. این اقدام می تواند منجر به تغییر جهانی سامانه های امنیتی شود و چالشی واقعا جدی است.

کاخ سفید در حال اعمال فشار به متحدان خود در خلیج فارس و همچنین دیگر وارد کنندگان بزرگ نفت از این منطقه نظیر ژاپن، کره جنوبی، هند و تا حد کمتری کشورهای اروپایی است تا در طرح آمریکا برای حفاظت از عبور و مرور نفتکش ها در خلیج فارس مشارکت کنند.

آمریکا این گونه استدلال کرده است که در واقع این کشورها از بروز اختلال در روند عبور و مرور نفتکش ها آسیب بیشتری می بیند چون وابستگی بیشتری به نفت کشورهای حاشیه ای خلیج فارس دارند و به همین دلیل، آنها باید تمایل بیشتری برای مشارکت در این طرح آمریکا برای ایجاد بازدارندگی در مقابل حملات ایران داشته باشند.

متحدان آمریکا با وجود وابستگی به جریان نفت در منطقه، اما به انگیزه آمریکا از این اقدام تردید دارند. بخش عمده ای از این عدم اعتماد متحدان آمریکا نظیر ژاپن و آلمان، به دلیل خروج یکجانبه سال گذشته آمریکا از توافق هسته ای با ایران با نام برنامه جامع اقدام مشترک است و این دولت از زمان خروج از برجام اقدامات سنگینی را علیه ایران اتخاذ کرده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاکید پوتین بر تمایل روسیه به کاهش تنش در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پوتین بر تمایل روسیه به کاهش تنش در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید