شکست طرح روسیه در حمایت از راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری به نقل از رویترز، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در کوشش برای راهنمایی شورای امنیت به راستا پذیرش قطعنامه ای که خواهان حمایت از راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا و حمایت از دولت قانونی نیکلاس مادورو شده بود، بازنده شد.

شکست طرح روسیه در حمایت از راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا

قطعنامه پیشنهادی از سوی نماینده روسیه تنها توانست چهار رأی موافق بدست آورد. چهار عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی ممتنع و سایر اعضا (7 عضو) نیز به آن رأی منفی دادند.

لازم به ذکر است که تصویب هر قطعنامه در شورای امنیت مستلزم کسب دست کم 9 رأی موافق به ویژه آرای موافق تمام اعضای دائم شورای امنیت (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا) است.

شایان ذکر است که در همین نشست، نمایندگان چین و روسیه به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا رأی منفی دادند؛ قطعنامه ای که خواهان برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ونزوئلا و دسترسی بدون محدودیت این کشور به کمکهای به اصطلاح بشردوستانه غرب می گردد!

در همین ارتباط، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مقامات مسکو به شدت نگران این واقعیت هستند که نشست امروز [شورای امنیت] ممکن است به مثابه گامی در جهت تمهید و تدارک یک مداخله عینی و نه بشردوستانه مورد سوء استفاده قرار گیرد... آنهم به دلیل عجز و درماندگی ادعایی شورای امنیت در حل و فصل وضعیت کنونی در ونزوئلا.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکست طرح روسیه در حمایت از راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست طرح روسیه در حمایت از راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید