کاخ سفید از مقام های پنتاگون تست وفاداری به ترامپ می گیرد

به گزارش وبلاگ خبری گردشگری، منابع خبری گفته اند کاخ سفید میخواهد طی مصاحبه ای میزان وفاداری مقام های وزارت دفاع آمریکا به دونالد ترامپ را محک بزند.

کاخ سفید از مقام های پنتاگون تست وفاداری به ترامپ می گیرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خبری گردشگری ، در شرایطی که در هفته های گذشته چندین نفر از مقام های پنتاگون به دلیل اختلافات با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا نموده اند نشریه فارن پالیسی گزارش داده کاخ سفید میخواهد با افراد منصوب شده در بخش های سیاسی وزارت دفاع آمریکا مصاحبه کند.

کاخ سفید در ایمیلی که به رویت فارن پالیسی رسیده گفته هدف از این مصاحبه 30 دقیقه ای فراهم آوردن فرصتی برای منصوبان سیاسی وزارت دفاع است تا درباره علایق و حرفه شان در سال 2021 و بعد از آن گفت وگو نمایند.

جوناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت پنتاگون این مصاحبه ها را با این هدف ترتیب داده تا منصوبان سیاسی بتوانند درباره برنامه هایشان در دومین دوره ریاست جمهوری ترامپ صحبت نمایند.

با این وجود، منابع مطلع در پنتاگون به فارن پالیسی گفته اند هدف از این مصاحبه ها احتمالاً اخراج مقام هایی است که به اندازه کافی به ترامپ وفادار نیستند. یک منبع گفت: فکر می کنم ماجرا این طور است که یا با ترامپ هم نظر هستید و یا در غیر این صورت اخراجید.

جیم تاونسند، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا هم گفته که هدف کاخ سفید جدا کردن افراد مناسب با تخصص و تجربه کافی در حوزه های کاری شان نیست بلکه آنها دنبال کسانی هستند که کاملاً به ترامپ وفادار باشند.

فارن پالیسی اردیبهشت ماه امسال هم گزارش داده بود ترامپ یکی از معتمدانش در کاخ سفید را به پنتاگون فرستاده تا وفاداری مقام های این مجموعه به خودش را محک بزند.

طبق گزارش فارن پالیسی، مایکل کاترون که دستیار ارشد معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی است مأمور شده به صورت پشت پرده میزان وفاداری مقام های پنتاگون به ترامپ را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد.

مقام های آمریکایی نگرانند کاترون با یاری به ترامپ برای اخراج مقام های غیروفادار به او اختیارات مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون را تضعیف کند. بعضی از این منابع از احتمال اخراج مقام هایی که هنوزقادرند نظرات مخالف با ترامپ ابراز نمایند ابراز نگرانی نموده اند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: او در حال کوشش برای جایگزینی و اخراج شماری از مقام های غیرنظامی در دفتر وزیر دفاع است که با کاخ سفید همسو نیستند. اسپر هیچ اختیاری برای انتصاب افراد کلیدی در مناصب عالی ندارد.

ترامپ مکرراً اعضای کابینه اش که نظراتی مخالف با او داشته اند اخراج نموده است. جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا سال گذشته بعد از جدال های مکرر با ترامپ وادار به استعفا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاخ سفید از مقام های پنتاگون تست وفاداری به ترامپ می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید از مقام های پنتاگون تست وفاداری به ترامپ می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید